Ron's~ Spoiler free ~ Ask Any Questions Topic

Official Mugen Souls Discussion Forum
jo0648
New Vassal
New Vassal
Posts: 6
Joined: Wed Jul 11, 2012 12:48 pm

Re: Ron's~ Spoiler free ~ Ask Any Questions Topic

Postby jo0648 » Wed Jul 18, 2012 7:22 pm

It seems that the most difficult trophy is that your "Servant Ball" reach 100 million kms of size.... I wonder how much time it takes to get it =P

User avatar
Rednal
Netherworld Grand Duke
Netherworld Grand Duke
Posts: 16942
Joined: Wed Jul 14, 2010 7:09 am
Location: Cuddling with Coco

Re: Ron's~ Spoiler free ~ Ask Any Questions Topic

Postby Rednal » Wed Jul 18, 2012 8:52 pm

...Lots. Lots and lots, or so I hear. XD
PSN: LordRednal / Twitter: @Rednal29 ] Twitch: http://www.twitch.tv/rednal29
Image

fluffyxx
New Vassal
New Vassal
Posts: 5
Joined: Tue Aug 28, 2012 10:22 am

Re: Ron's~ Spoiler free ~ Ask Any Questions Topic

Postby fluffyxx » Tue Aug 28, 2012 10:48 am

Currently playing the japanese version. Why does my sp and hp sometimes drop randomly in battles? Even when I'm not poisoned or anything ._.

User avatar
Lyner Barfless
Demon Lord
Demon Lord
Posts: 761
Joined: Thu Nov 12, 2009 7:06 pm
Location: Irvine, CA
Contact:

Re: Ron's~ Spoiler free ~ Ask Any Questions Topic

Postby Lyner Barfless » Wed Aug 29, 2012 2:00 pm

fluffyxx wrote:Currently playing the japanese version. Why does my sp and hp sometimes drop randomly in battles? Even when I'm not poisoned or anything ._.

It probably has to do with the small or large Crystals on the field. Some of them have HP or SP reducing effects. Definitely something you'd have trouble figuring out without some Japanese background! I hope that helps (also check out the US release *shameless plug* to really understand the mechanics)! :mrgreen:
日本だけため Vert: "Oh, my... To think that someone posted a falsehood on an Internet message board!" 日本だけため
Image

fluffyxx
New Vassal
New Vassal
Posts: 5
Joined: Tue Aug 28, 2012 10:22 am

Re: Ron's~ Spoiler free ~ Ask Any Questions Topic

Postby fluffyxx » Wed Aug 29, 2012 4:21 pm

Lyner Barfless wrote:
fluffyxx wrote:Currently playing the japanese version. Why does my sp and hp sometimes drop randomly in battles? Even when I'm not poisoned or anything ._.

It probably has to do with the small or large Crystals on the field. Some of them have HP or SP reducing effects. Definitely something you'd have trouble figuring out without some Japanese background! I hope that helps (also check out the US release *shameless plug* to really understand the mechanics)! :mrgreen:



*facepalm* I.. totally forgot about those crystals... Thanks :)

and yeah I've already ordered the US version xD just decided to try the jp version since some shop was selling a used copy

User avatar
Lyner Barfless
Demon Lord
Demon Lord
Posts: 761
Joined: Thu Nov 12, 2009 7:06 pm
Location: Irvine, CA
Contact:

Re: Ron's~ Spoiler free ~ Ask Any Questions Topic

Postby Lyner Barfless » Wed Aug 29, 2012 4:45 pm

fluffyxx wrote:*facepalm* I.. totally forgot about those crystals... Thanks :)

and yeah I've already ordered the US version xD just decided to try the jp version since some shop was selling a used copy

Awesome! I hope you enjoy them both!
日本だけため Vert: "Oh, my... To think that someone posted a falsehood on an Internet message board!" 日本だけため
Image

User avatar
Rednal
Netherworld Grand Duke
Netherworld Grand Duke
Posts: 16942
Joined: Wed Jul 14, 2010 7:09 am
Location: Cuddling with Coco

Re: Ron's~ Spoiler free ~ Ask Any Questions Topic

Postby Rednal » Wed Aug 29, 2012 4:51 pm

I, for one, will definitely be enjoying the US version. I didn't get the Premium w/ Figures edition because I thought I *wouldn't* like the game, after all... XD

But yeah. Seems like those crystals have a lot of effects... it'll be fun seeing if I can use that to my advantage regularly. =D
PSN: LordRednal / Twitter: @Rednal29 ] Twitch: http://www.twitch.tv/rednal29
Image

User avatar
Darcnova
Netherworld Grand Duke
Netherworld Grand Duke
Posts: 35572
Joined: Fri May 13, 2011 12:55 pm

Re: Ron's~ Spoiler free ~ Ask Any Questions Topic

Postby Darcnova » Thu Aug 30, 2012 12:02 am

Rednal wrote:I, for one, will definitely be enjoying the US version. I didn't get the Premium w/ Figures edition because I thought I *wouldn't* like the game, after all... XD

But yeah. Seems like those crystals have a lot of effects... it'll be fun seeing if I can use that to my advantage regularly. =D


Yup, I wouldn't be buying the premium edition if I didn't expect to like it :lol:

As for the crystals, I'm just gonna call em Geo Symbols, because that's what they are!

User avatar
ZekeFreek
Netherworld Grand Duke
Netherworld Grand Duke
Posts: 8445
Joined: Thu Apr 12, 2012 10:45 pm
Location: OBEYING GOOGLE, OVERLORD OF HUMANITY
Contact:

Re: Ron's~ Spoiler free ~ Ask Any Questions Topic

Postby ZekeFreek » Thu Aug 30, 2012 12:22 am

Darcnova wrote:
Rednal wrote:I, for one, will definitely be enjoying the US version. I didn't get the Premium w/ Figures edition because I thought I *wouldn't* like the game, after all... XD

But yeah. Seems like those crystals have a lot of effects... it'll be fun seeing if I can use that to my advantage regularly. =D


Yup, I wouldn't be buying the premium edition if I didn't expect to like it :lol:

As for the crystals, I'm just gonna call em Geo Symbols, because that's what they are!


Could they possibly make them in a... Cube-like shape? I think there might be one person left on the planet who doesn't get the comparison yet.
Follow me on Twitter, http://www.twitter.com/ZekeFreek
Image
Click Below To Check Out My Original Web Novel Series! Million To One!
Image
Image
Listen me and some chums talk anime at https://www.youtube.com/user/Inuyashath ... ubeythe3rd

User avatar
Darcnova
Netherworld Grand Duke
Netherworld Grand Duke
Posts: 35572
Joined: Fri May 13, 2011 12:55 pm

Re: Ron's~ Spoiler free ~ Ask Any Questions Topic

Postby Darcnova » Thu Aug 30, 2012 12:23 am

ZekeFreek wrote:
Darcnova wrote:
Rednal wrote:I, for one, will definitely be enjoying the US version. I didn't get the Premium w/ Figures edition because I thought I *wouldn't* like the game, after all... XD

But yeah. Seems like those crystals have a lot of effects... it'll be fun seeing if I can use that to my advantage regularly. =D


Yup, I wouldn't be buying the premium edition if I didn't expect to like it :lol:

As for the crystals, I'm just gonna call em Geo Symbols, because that's what they are!


Could they possibly make them in a... Cube-like shape? I think there might be one person left on the planet who doesn't get the comparison yet.


Would they be called...Geo-blocks!? :o

But yeah, the comparison is so easy that it isn't even funny, there's a lot of Disgaea influence in this haha

User avatar
ZekeFreek
Netherworld Grand Duke
Netherworld Grand Duke
Posts: 8445
Joined: Thu Apr 12, 2012 10:45 pm
Location: OBEYING GOOGLE, OVERLORD OF HUMANITY
Contact:

Re: Ron's~ Spoiler free ~ Ask Any Questions Topic

Postby ZekeFreek » Thu Aug 30, 2012 12:38 am

Darcnova wrote:
ZekeFreek wrote:
Darcnova wrote:
Rednal wrote:I, for one, will definitely be enjoying the US version. I didn't get the Premium w/ Figures edition because I thought I *wouldn't* like the game, after all... XD

But yeah. Seems like those crystals have a lot of effects... it'll be fun seeing if I can use that to my advantage regularly. =D


Yup, I wouldn't be buying the premium edition if I didn't expect to like it :lol:

As for the crystals, I'm just gonna call em Geo Symbols, because that's what they are!


Could they possibly make them in a... Cube-like shape? I think there might be one person left on the planet who doesn't get the comparison yet.


Would they be called...Geo-blocks!? :o

But yeah, the comparison is so easy that it isn't even funny, there's a lot of Disgaea influence in this haha


OH NOW I GET IT! THEIR JUST LIKE GEO-BLOCKS!
Follow me on Twitter, http://www.twitter.com/ZekeFreek
Image
Click Below To Check Out My Original Web Novel Series! Million To One!
Image
Image
Listen me and some chums talk anime at https://www.youtube.com/user/Inuyashath ... ubeythe3rd

User avatar
Darcnova
Netherworld Grand Duke
Netherworld Grand Duke
Posts: 35572
Joined: Fri May 13, 2011 12:55 pm

Re: Ron's~ Spoiler free ~ Ask Any Questions Topic

Postby Darcnova » Thu Aug 30, 2012 12:51 am

ZekeFreek wrote:
Darcnova wrote:
ZekeFreek wrote:
Darcnova wrote:
Rednal wrote:I, for one, will definitely be enjoying the US version. I didn't get the Premium w/ Figures edition because I thought I *wouldn't* like the game, after all... XD

But yeah. Seems like those crystals have a lot of effects... it'll be fun seeing if I can use that to my advantage regularly. =D


Yup, I wouldn't be buying the premium edition if I didn't expect to like it :lol:

As for the crystals, I'm just gonna call em Geo Symbols, because that's what they are!


Could they possibly make them in a... Cube-like shape? I think there might be one person left on the planet who doesn't get the comparison yet.


Would they be called...Geo-blocks!? :o

But yeah, the comparison is so easy that it isn't even funny, there's a lot of Disgaea influence in this haha


OH NOW I GET IT! THEIR JUST LIKE GEO-BLOCKS!


Can I burn you for using the wrong form of They're? :P

User avatar
ZekeFreek
Netherworld Grand Duke
Netherworld Grand Duke
Posts: 8445
Joined: Thu Apr 12, 2012 10:45 pm
Location: OBEYING GOOGLE, OVERLORD OF HUMANITY
Contact:

Re: Ron's~ Spoiler free ~ Ask Any Questions Topic

Postby ZekeFreek » Thu Aug 30, 2012 2:06 am

Can I burn you for using the wrong form of They're?


No. I do that on purpose. Mainly because I dislike trivial distinctions like that.
Follow me on Twitter, http://www.twitter.com/ZekeFreek
Image
Click Below To Check Out My Original Web Novel Series! Million To One!
Image
Image
Listen me and some chums talk anime at https://www.youtube.com/user/Inuyashath ... ubeythe3rd

User avatar
Chaoschao222
Netherworld Marquis
Netherworld Marquis
Posts: 1787
Joined: Wed Dec 28, 2011 7:48 am

Re: Ron's~ Spoiler free ~ Ask Any Questions Topic

Postby Chaoschao222 » Thu Aug 30, 2012 8:16 am

ZekeFreek wrote:No. I do that on purpose. Mainly because I dislike trivial distinctions like that.

If you're intentionally using incorrect forms of their/there/they're, then you're doing the exact same "trivial distinctions," you're just doing it wrong....

User avatar
ZekeFreek
Netherworld Grand Duke
Netherworld Grand Duke
Posts: 8445
Joined: Thu Apr 12, 2012 10:45 pm
Location: OBEYING GOOGLE, OVERLORD OF HUMANITY
Contact:

Re: Ron's~ Spoiler free ~ Ask Any Questions Topic

Postby ZekeFreek » Thu Aug 30, 2012 9:09 am

Chaoschao222 wrote:
ZekeFreek wrote:No. I do that on purpose. Mainly because I dislike trivial distinctions like that.

If you're intentionally using incorrect forms of their/there/they're, then you're doing the exact same "trivial distinctions," you're just doing it wrong....


Exactly. :P
Follow me on Twitter, http://www.twitter.com/ZekeFreek
Image
Click Below To Check Out My Original Web Novel Series! Million To One!
Image
Image
Listen me and some chums talk anime at https://www.youtube.com/user/Inuyashath ... ubeythe3rd


Return to “Mugen Souls”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests